top of page
  • תמונת הסופר/תמורן זיו אש

תסמינים של דיכאון


אנו נוהגים להשתמש רבות במילה דיכאון בשפת היומיום שלנו, לרוב אין אנו מתכוונים לדיכאון בהגדרתו הפסיכיאטרית. חשוב לי לתת כאן מספר דגשים על מצב רגשי אשר עלול לעיתים להיות חמקמק וקשה לאבחון מצד המתמודד וסביבתו אך ניתן לטיפול והקלה:


עצבנות

בזמן האחרון אתם חשים רוגז, חוסר סבלנות וכעס, אתם נוטים יותר "להתפוצץ" על האנשים הקרובים לכם. התחלתם לשים לב שאתם חווים יותר אי-שקט מבעבר. לעיתים מציפה אתכם חרדה.

הפרעות שינה

אתם מתעוררים מוקדם בבוקר או באמצע הלילה ולא מצליחים לחזור לישון. שמתם לב כי לאחרונה אתם יותר עייפים, כאילו שאין לכם אנרגיה כמו בעבר. קשה לכם להירדם בלילה, לעיתים המחשבות פשוט מציפות.

חוסר הנאה ואיבוד עניין

אין לכם חשק להיפגש עם חברים או לקחת חלק בפעילויות חברתיות כמו בעבר. שום דבר לא גורם לכם הנאה ואיבדתם עניין בדברים שפעם אהבתם. יש לכם ירידה בחשק המיני. אתם מרגישים ירידה בתחושת תענוג ואתם פחות מסופקים. באופן כללי אתם פחות יוזמים מבעבר.




שינויים בתיאבון

לאחרונה אין לכם תיאבון, אוכל פשוט הפסיק לעניין אתכם, ירדתם במשקל לאחרונה. לחילופין, אתם מרגישים דחף לאכול, מרגישים שאוכל מנחם ומפצה, אתם אוכלים באופן כפייתי, בכמויות רבות.

ייאוש

אתם מפסיקים להאמין שיהיה טוב יותר, מרגישים חוסר תקווה לגבי העתיד ומרגישים חסרי אמונה וביטחון בעצמכם וביכולות שלכם. אתם מרגישים חסרי אונים וחלשים. אתם מבקרים את עצמכם יותר מבעבר ומלאים בתחושות של אשמה לגבי מצבכם.


השפעות קוגניטיביות

לאחרונה אתם מרגישים שמשהו לא כמו תמיד בחשיבה, בזיכרון. קשה לכם יותר לקבל החלטות, להתרכז, לזכור פרטים.


מצב רוח ירוד

אתם עצובים, מרגישים ריקנות ושעמום, בוכים בקלות יותר ובתדירות יותר גבוהה. אתם אולי חווים הצפה רגשית יותר מבעבר.


סימפטומים פיזיולוגיים

אתם סובלים מכאבי ראש וכאבים נוספים, סובלים מבעיות עיכול.


מחשבות אובדניות

לפעמים עולה אצלכם מחשבה על מוות. אתם מפנטזים על מוות שיפסיק את המצוקה הקשה. יש לכם מחשבות על פגיעה בעצמכם. אתם במצוקה ואתם צריכים לקבל עזרה דחופה.

אם אתם סובלים מחלק מהסימפטומים שתיארתי כאן, יתכן ואתם סובלים מדיכאון. אין סיבה להמשיך לסבול, להתמודד לבד ולחוש בושה ואשמה.

אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר, להגיע לפגישה ולקבל עזרה.


bottom of page